Două companii aeriene importante, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție în urma unor plângeri care le acuză că au înșelat clienții oferindu-le locuri prezentate ca fiind lângă fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă pereți. Procesele au fost intentate în statele New York și California.
Potrivit acuzațiilor, pasagerii care și-au rezervat astfel de locuri au plătit sume suplimentare în ideea că vor beneficia de o experiență mai plăcută, dar au descoperit la bord că nu există nici o fereastră lângă scaunul lor. Avocații susțin că, dacă ar fi știut adevărul, aceștia nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru respectivele locuri.
Firma de avocatură care a inițiat acțiunile colective a menționat că a primit numeroase solicitări de la persoane nemulțumite. Mulți dintre pasagerii afectați au explicat că au ales în mod expres un loc la fereastră din motive de confort sau preferință personală, iar descoperirea că nu există fereastră i-a lăsat cu un sentiment de înșelăciune.
Într-un caz concret, un pasager din New York a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră pentru un zbor spre California, dar, la urcarea în avion, a constatat că lângă el se afla doar un perete. În același timp, alte companii, precum Alaska Airlines și American Airlines, oferă informații clare despre astfel de locuri în momentul rezervării.
Companiile Delta și United au refuzat să comenteze cazurile, invocând faptul că acestea sunt în curs de judecată. În dosarele depuse la instanță sunt incluse și postări ale unor pasageri pe platforme online, care se plâng de practicile companiilor.
Dacă instanța va da câștig de cauză reclamantilor, cele două linii aeriene ar putea fi obligate să plătească despăgubiri substanțiale și să modifice modul în care afișează locurile, astfel încât să nu mai existe riscul de a induce în eroare clienții.