Ministerul Educației a anunțat că peste 1.500 de experți sunt implicați în procesul de elaborare a noilor programe de învățământ pentru ciclul liceal. Aceștia au fost selecționați pe baza unor criterii precum pregătirea profesională, experiența în proiectarea curriculară și implicarea activă în mediul educațional.
Grupurile de lucru au fost actualizate cu sugestii venite din partea Academiei Române, a universităților și a partenerilor instituționali. Componența acestora va putea fi ajustată pe parcurs, în funcție de nevoile specifice identificate.
Noul curriculum va fi mai ușor și mai relevant, iar fiecare disciplină va fi gândită în relație cu cel puțin trei modele europene. De asemenea, se va asigura o legătură clară între cunoștințele dobândite în gimnaziu și cele necesare pentru viitoarele studii superioare.
Un aspect inovator îl reprezintă alocarea a 25% din timpul unei discipline pentru activități de consolidare, remediere și aplicare practică a cunoștințelor în viața de zi cu zi.
Autoritățile estimează că efectele acestor schimbări vor deveni vizibile în următorii patru-cinci ani, contribuind la creșterea relevanței sociale a învățământului liceal și la reducerea analfabetismului funcțional.