Consiliul General al Municipiului București a aprobat recent un studiu privind achiziția a 100 de troleibuze articulate, cu o lungime de 18 metri, evaluate la aproximativ 99,7 milioane de euro (fără TVA). Aceste vehicule vor avea o autonomie de 20 de kilometri, permițând funcționarea și în afara rețelei electrice.
Pe lângă troleibuze, autoritățile locale au actualizat mai multe proiecte de modernizare a transportului public, propuse pentru finanțare nerambursabilă prin Programul Regional București-Ilfov 2021-2027. Valoarea totală a acestor inițiative se ridică la 385 de milioane de euro.
Printre obiective se numără achiziția a 250 de tramvaie noi, dintre care 100 vor avea o lungime de 36 de metri (unidirecționale), iar altele 150 vor fi mai scurte, de 27 de metri (50 dintre ele fiind bidirecționale). În prima fază, se vor cumpăra 63 de tramvaie lungi, dotate cu tehnologii avansate pentru siguranță și confort: podele joase, accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități, consum redus de energie și nivel scăzut de zgomot.
Modernizarea infrastructurii și extinderea rețelei
Autoritățile au inclus în planuri și reabilitarea a aproximativ 50 de kilometri de linii de tramvai deteriorate. Unele lucrări sunt deja în desfășurare, cum ar fi pe linia 5 sau pe Bulevardul Expoziției, iar pentru altele se așteaptă aprobările necesare.
Primarul interimar al Capitalei a subliniat că aceste proiecte vor aduce beneficii semnificative pentru transportul public. „Vorbim de investiții care vor transforma modul în care se deplasează bucureștenii”, a declarat el.
De asemenea, a fost aprobată extinderea rețelei de tramvai în zona Prelungirea Ghencea, cu o nouă linie de 5,8 kilometri (dublă cale) și 16 tramvaie moderne. Proiectul include și construcția de treceri pietonale semaforizate, iluminat public și un nod intermodal de tip park & ride.
Licitații pentru vehicule noi
Autoritățile vor organiza licitații pentru achiziția de tramvaie și troleibuze. Dacă toate cele 250 de tramvaie vor fi cumpărate, întregul parc vechi al Bucureștiului va fi înlocuit. „Scopul nostru este să avem un transport modern și eficient”, a afirmat primarul interimar.
Pe lângă achiziții, se vor moderniza și două depouri de tramvaie (Titan și Colentina), pentru a putea întreține vehiculele noi, mai lungi. Aceste investiții fac parte dintr-un plan mai amplu de îmbunătățire a mobilității urbane.