Două companii aeriene americane de mare anvergură, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție, fiind acuzate că înșală pasagerii prin perceperea unor taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă pereți.
Procesele, deschise în instanțele federale din San Francisco și New York, au fost inițiate ca acțiuni colective. Acestea se bazează pe plângerile unor călători care afirmă că nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru astfel de locuri dacă ar fi fost informați corect. Potențialii reclamanți se simt păcăliți, mai ales că mulți dintre ei plătesc sume considerabile pentru a beneficia de priveliștile oferite de un loc lângă fereastră.
Într-un caz concret, un pasager din New York a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră, dar la îmbarcare a constatat că acesta era de fapt situat lângă un perete. În plângerea depusă se menționează că, în timpul procesului de rezervare, compania nu a oferit niciun avertisment privind absența ferestrei.
Spre deosebire de Delta și United, alte linii aeriene precum Alaska Airlines și American Airlines informează clienții asupra acestor particularități în momentul rezervării. Acuzarea susține că Delta și United au ignorat în mod repetat nemulțumirile exprimate de călători pe platforme online, continuând să practice astfel de metode.
Dacă instanța se va pronunța în favoarea pasagerilor, cele două companii aeriene ar putea fi obligate să plătească despăgubiri substanțiale și să modifice modul în care afișează locurile în sistemele de rezervare.