Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a semnat un contract de modernizare pentru cel de-al doilea lot al liniei ferate București–Giurgiu, în valoare de peste 2,1 miliarde de lei, fără TVA. Acordul a fost încheiat cu consorțiul RailWorks, format din firma românească Arcada Company și grupul francez Alstom.
Proiectul, care va dura 36 de luni, vizează reabilitarea a 93,45 de kilometri de cale ferată între București Nord și punctul frontieră Giurgiu. Investiția include electrificare, modernizare a infrastructurii, instalații de semnalizare și telecomunicații, precum și lucrări de construcții civile.
După finalizare, trenurile de pasageri vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h. Alstom va furniza sistemele de electrificare și semnalizare ERTMS Nivelul 2, iar Arcada Company va executa lucrările de construcții.
Finanțarea este asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, cu sprijin din bugetul de stat. Scopul este transferul unei părți importante a traficului de marfă și pasageri de la drumurile naționale pe calea ferată.
Linia București–Giurgiu, datând din 1869, este cea mai veche din țară și face legătura cu coridorul paneuropean Rin–Dunăre, oferind acces către Bulgaria și alte state din sud-estul Europei. Modernizarea va contribui la reducerea timpului de parcurs, creșterea siguranței și îmbunătățirea confortului călătorilor.