Un echipament de forare de dimensiuni impresionante, denumit „Sfânta Maria”, a finalizat primul sector de tunel între stațiile Tokyo și Aeroport Băneasa, parte a viitoarei Magistrale 6 de metrou din București. Acest utilaj, cu o lungime totală de 97 de metri și o greutate de aproximativ 600 de tone, este capabil să execute tuneluri cu un diametru de 6,60 metri.
Lucrările au început în aprilie anul curent și au fost derulate conform planificării. Pe lângă „Sfânta Maria”, și un alt utilaj similar, „Sfânta Ana”, este operativ în același sector, contribuind la excavarea tunelurilor necesare. Împreună, cele două mașini vor săpa un total de 6,6 kilometri de tuneluri subterane.
Până în prezent, pe direcția către Aeroport Băneasa, au fost excavați peste 902 de metri de tunel și montate peste 600 de inele de susținere. Proiectul este considerat unul de amploare, care implică eforturi tehnice, umane și financiare semnificative, având ca obiectiv îmbunătățirea infrastructurii de transport din capitală.